Första dagen i backen

Tron om att man skulle få sova ostörd inatt lyste i sin frånvaro. Nattens resa talade om hur förväntansfulla alla är inför denna dag. Skratt och skoj med få timmars sömn för vissa.
Nu är alla i backen och testar sina skid/snowboards kunskaper medan jag sitter här i stugan med mitt ljumskbråck som jag fick i torsdags och bloggar samt sköter hushållet. Det är ingen lätt uppgift när 12 ungdomar slänger sina saker hur som helst, och vi vuxna är nog inte bättre.

Under frukosten så märkte vi hur ungdomar pratar till varandra, eller till oss, här kommer en summering av de få ord som är menade till någon, vem vet vi inte..
Öhhh, mjölk! Öööhhhh, macka. Ööhhhö, tystnat.....Öhhh.!!!!
Fett sköööönt, fett fint, fett åka, öööhhh!!

Som vuxen i detta sällskap så blir jag lite orolig över hur är språket om 10 år, om det låter så här nu *skratt*
Nu är det time för mig att lägga upp lite bilder som har tagits under morgonen.












Nu ska vi ner och ordna skidor, pjäxor, snowboard!

Jalle till vänster och John till höger.







Har just varit och handlat mat som jag har fyllt i min väska, och ljumskbråcket
gör sig påmind så jag tigger lift av en personal från ski-shopen =)

Ewe och Bella tar på sig pjäxorna



Namen, där sitter Janne och har det bra. Några minuter kvar till Ingmar Stenmarks
genen tittar fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0